'
De ce am ales acest nume pentru magazinul online?
Initial am pornit pe piata online cu numele de „Ultimuleu.ro”, apoi am devenit Foglia.ro. Ideea numelui de „Ultimuleu.ro” a fost ca 1 leu din fiecare comanda data de catre clienti pe parcursul intregului an va fi economisit si va servi o cauza sociala. Anul trecut, am reusit sa strangem din toate comenzile 4.735 RON pentru o cauza nobila. Numele de „Foglia” a venit odata cu realizarea logo-ului pentru produsele pe care le importam: lavoare de baie, cazi freestanding si vase WC suspendate. Cu siguranta, logo-ul „foglia” („frunza”, in italiana) adauga un element distinctiv si organic, transmitand un mesaj puternic despre conexiunea cu natura si rafinamentul brandului. A fost o oportunitate minunata pentru a integra elemente naturale si a aduce un strop de eleganta in baile noastre. Numele l-am inregistrat si la OSIM si astfel fiecare produs poarta amprenta naturii, prin numele sau si prin designul atent conceput.
De unde ne-a venit ideea de business?
Conceptul afacerii a luat nastere dupa multi ani de experienta in vanzari, in cadrul unor companii multinationale si din dorinta de a-mi amenaja propriul apartament, cumparat prin intermediul programului Prima Casa, in 2018. La 31 de ani, am inceput sa-mi personalizez si sa-mi decorez locuinta cu produse deosebite, distincte fata de ofertele existente pe piata din Romania, la acea vreme. Dorinta mea era de a adopta un stil clasic pentru bateriile de baie, inlocuind variantele obisnuite cromate, disponibile pe piata locala. Am reusit sa gasesc produsele dorite intr-o alta tara, ceea ce m-a condus la decizia de a le importa din China. Ulterior, mi-am dat seama ca pot acoperi un segment de piata insuficient dezvoltat, astfel incat am inceput sa import din China primele baterii de baie clasice, antichizate, cu detalii ceramice.
Ce ne-a motivat sa incepem propria afacere?
Motivatia infiintarii afacerii a derivat dintr-o combinare intre nevoile personale si o oportunitate pe piata. La inceput, a fost un drum dificil – mai bine spus, unul foarte dificil. 🙂 Am luat decizia de a renunta la locul de munca pe care il aveam si am ales sa devin antreprenor. Era un teritoriu complet necunoscut pentru mine; nu aveam cunostinte despre termeni precum NIR sau despre modalitatile de calcul al TVA-ului. Au existat perioade in care economiile acumulate fusesera epuizate, iar de cateva ori am participat la interviuri, pentru a ma reangaja. Cu toate acestea, ofertele de salarii mici din acea perioada m-au incurajat sa perseverez si sa continui pe calea inceputa, asa ca nu am renuntat.
Am pornit pe cont propriu avand doar economiile personale si un imprumut de la un prieten. Depozitul detinut in acel moment era un garaj inchiriat, in afara Bucurestiului, aproape de apartamentul achizitionat. Uneori, eu insumi efectuam livrari cu masina personala, de teama ca firmele de curierat ar putea deteriora produsele. Pot confirma ca si in prezent avem aceleasi provocari cu firmele de curierat; indiferent de metodele pe care le gasim pentru ambalare, curierii au un fel al lor de a gasi calea de a le deteriora.
Cum a fost la inceput de drum in domeniul acesta?
Ca la orice inceput, a fost extrem de dificil, dar am reusit sa ramanem pe drumul cel bun si sa ne atingem obiectivele pana in ziua de azi. In primele etape, colaboram cu un singur furnizor de obiecte sanitare si cu un furnizor de chiuvete si baterii de bucatarie (Alveus), cu care continuam sa colaboram si in prezent. Imi amintesc si acum prima vizita la biroul lor si sentimentul de incertitudine in privinta abordarii furnizorului. 🙂 Totusi, esential este sa ai incredere in tine si sa depui toate eforturile posibile pentru a reusi.
Crearea si dezvoltarea continua a site-ului au reprezentat si continua sa fie o provocare semnificativa. Intelegerea produselor a fost, de asemenea, o etapa dificila, deoarece am intrat intr-o nisa pe care nu o cunosteam, fiind nevoit sa invat constant si sa ma adaptez fiecarei particularitati intalnite. Au existat multe momente in care eram tentat sa renunt si sa revin la viata de corporatist, sa caut un loc de munca, deoarece simteam ca nu mai fac fata. Imi amintesc ca eu raspundeam la telefon si la e-mailuri, eu plasam comenzile la furnizor, pregateam coletele pentru curier, facturam comenzile catre clienti si urcam si produsele pe site (inclusiv poze, descrieri si preturi). Aspecte precum marketingul sau promovarea nu intrau in discutie, din lipsa de cunostinte si de resurse financiare.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cred ca sunt mai multe dezavantaje decat avantaje. 🙂 Un avantaj ar putea consta in posibilitatea de a atinge, la un moment dat, independenta financiara, insa asta implica numeroase sacrificii, multa munca si dedicare. Nopti nedormite, weekenduri petrecute la birou, iar despre concedii nu mai vorbim. Atunci cand plecam in vacanta (o data pe an), telefonul si laptopul ma insoteau intotdeauna, iar eu ramaneam in contact cu clientii si transmiteam comenzile furnizorilor. Ca antreprenor, nu functionezi pe un program fix; dimineata incepi cu gandurile la afacere, iar seara te culci cu un plan bine stabilit pentru ziua urmatoare. Un business necesita multa rabdare, perseverenta, viziune si incredere in propriile tale capacitati, pentru ca daca tu esti motivat, poti sa transmiti aceasta motivatie si echipei tale.
Cati oameni are echipa noastra ?
Am inceput anul 2023 cu doi colegi, unul responsabil de depozit si celalalt – operator calculator. In prezent, echipa noastra este compusa din 6 colegi. In 2024 avem planuri de a ajunge la 10 colegi, consolidandu-ne astfel eforturile de dezvoltare pe toate planurile. Imi place sa folosesc termenul „colegi” pentru angajati, deoarece la noi in birou nu facem diferente, in functie de pozitia ierarhica. Suntem egali cu totii, avem doar responsabilitati diferite.
Ce planuri de viitor avem in online?
Avem planuri ambitioase si ne propunem sa imbunatatim experienta utilizatorului pe platforma noastra, directionand mai multe resurse catre dezvoltarea site-ului. Dorim sa ne marim echipa de specialisti (pentru a oferi sfaturi cat mai eficiente clientilor nostrii) si avem obiectivul de a ne perfectiona continuu. In plus, evaluam posibilitatea deschiderii unui showroom in Bucuresti, care va aduce ceva diferit fata de ceea ce exista in prezent in Romania. Desi nu dezvaluim prea multe detalii despre acest proiect, deoarece suntem inca concentrati pe imbunatatirea site-ului actual, promitem ca va fi o surpriza placuta. Ne dorim sa gestionam acest proces pas cu pas, asigurandu-ne ca vom face totul cu atentie si eficienta.
Suport clienti De Luni pana Vineri intre orele 09:00 - 17:00 (exceptand sarbatorile legale)
0371232595 comenzi@foglia.ro