Returul pachetului dumneavoastră:
Retur în 14 zile calendaristice: Persoanele fizice care achizitioneaza produse de pe site-ul foglia.ro au posibilitatea sa se retraga din contract, fara a preciza motivele, in termen de 14 zile calendaristice de la primire.
Dreptul de retragere se asigura exclusiv clientilor/cumparatorilor persoane fizice, persoanele juridice nu au calitate de consumator si nu au dreptul de retur.
Coletul expediat trebuie sa fie expediat pe numele pe care s-a procesat comanda si a completat formularul de retur, daca expeditorul este o alta persoana decat cel ce a facut comanda si a completat formularul de retur, se va refuza returul pe baza neidentificarii comenzii.
Completeaza formularul de retragere din contract. Dacă sunt câmpuri unde nu ai informația la îndemână, poți completa cu valoarea 0. Important este să completezi corect datele tale (Numele pe care a fost plasată comanda, adresa de email, numărul de telefon, contul bancare pentru returnarea contravalorii produselor și indicativul produsului pe care vrei să îl returnezi).
Adresa la care trimiti coletul este :
Destinatar: IUCADICOM SRL
Numar contact: 0756500373
Adresa: Localitatea Scheia, judet Suceava, str. Humorului, nr.100,
Consumatorul are dreptul să notifice in scris comerciantul că renunta la cumparare, fără penalitati și fără invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, in cazul prestărilor de servicii, de la incheierea contractului, in conformitate cu dispozitiile Ordonantei nr. 130/2000. In cazul in care ințelegeți să valorificați acest drept aveți urmatoarele obligații:
Responsabilitatea fata de starea produsului
BUNURI/SERVICII SI CLIENTI/CUMPARATORI PENTRU CARE NU SE ASIGURA DREPTUL DE RETRAGERE:
- Nu se asigura drept de retragere decat pentru clientii/cumparatorii persoane fizice in cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator) ne rezervam dreptul de a accepta sau nu returul produselor
Sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract/returul urmatoarele produse/situatii:
- Contractele de prestari servicii, dupa prestarea completa a serviciilor, daca executarea a inceput cu acordul prealabil expres al Cumparatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat la cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul de retragere dupa executarea completa a Contractului de catre Vanzator.
- Furnizarea de bunuri si/sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care Vanzatorul nu le poate controla si care pot avea lor pe parcursul perioadei de retragere.
- Furnizarea de Bunuri confectionate dupa specificatiile prezentate de Cumparator sau personalizate in mod clar.
- Furnizarea de Bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau expira rapid.
- Furnizarea de Bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de Cumparator.
- Furnizarea de Bunuri care sunt, dupa livrare inseparabil amestecate cu alte elemente.
- Retragerea din Contract dupa achitarea avansului se poate face doar in conditiile in care sunt intarzieri de livrare mai mari de 14 zile atat de catre clienti persoane fizice, cat si juridice.
- Produsele achitate cu avans aflate se considera ca intra sub incidenta Art 16, punctul d din OUG 34/2014 cu modificarile legii nr 157 din 22 iunie 2015: furnizarea de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar si sunt considerate produse la care nu se poate invoca dreptul de retur.
- Se face o comanda speciala la producator pentru produsul ales. De regula, produsele nu sunt de serie, se aduc doar pe comanda speciala, iar pentru lansarea comenzii la producator este necesar un avans si aceste produse nu se pot returna.
Responsabilitatea fata de starea produsului
Responsabilitatea fata de starea produsului Conform Art 20, din OUG 34/2014 cu modificarile Legii nr 157/22.06.2015, coletele ce se livrează cu opțiunea ”Deschide coletul la livrare”/”Verificare colet la livrare” riscul de deteriorare sau pierdere a produsului este transferat consumatorului și care au fost recepționate de Client/Cumpărător sau o parte terță desemnată de acesta, alta decât transportatorul, sub semnătură si intra in posesia fizica a produselor nu se pot schimba sau returna în cazul în care sunt deteriorate. Se prezumă că, verificând coletul, consumatorul sau o parte terță desemnată de acesta, a certificat integritatea produsului în momentul livrării prin recepționarea acestuia.
- de a returna produsul cumparat, in ambalajul original, nedeteriorat si sa nu prezite urme de montaj sau de folosire,
- de a returna produsul cumparat in stare de funcționare, nedeteriorat ,fiind sigilate in starea in care v-a fost livrat inclusiv cu husele pentru produse.
- produsul trebuie să fie ambalat corespunzător, conform livrării efectuate de Vânzător (de ex: produs livrat pe palet, va trebui returnat tot pe palet, produs livrat ambalat în folie de protecție cu bule, va trebui returnat ambalat identic, etc.)
- coletul este recomandat sa fie trimis prin curier cu Deschidere la Livrare (pentru a putea face dovada diminuarii valorii produselor ce a rezultat din actiunile Clientului/Cumparatorului/Transportatorului (actiuni diferite de cele ce sunt necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor), nu acceptăm colete cu ramburs!
- nu se primesc retururi neanunțate;
- pentru comenzile platite cu cardul suma va fi returnată pe același card utilizat la tranzacționare
- costul transportului produsului/ produselor returnate prin curier cade în sarcina Cumpărătorului.
Dreptul de retragere se asigura exclusiv clientilor/cumparatorilor persoane fizice.
Clientul/Cumparatorul are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze un Bun, in termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decat cele de livrare a returului.
10.3.Potrivit OUG nr. 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renuntare la un Serviciu expira in termen de 14 zile de la:
i. ziua in care Cumparatorul intra in posesia fizica a ultimului Bun – in cazul in care Cumparatorul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat;
ii. ziua in care Cumparatorul intra in posesia fizica a ultimului Bun sau a ultimei piese – in cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese.
Costurile de returnare sunt suportate de catre Client/Cumparator, conform legii.
- In cazul in care Clientul/ Cumparatorul solicita retragerea din Contract in interiorul termenului legal de retragere din contract, acesta trebuie sa returneze produsul impreuna cu ambalajul original al acestuia, nedeteriorat, cu etichetele initiale intacte, cu toate accesoriile primite, certificatul de garantie, manualele de utilizare a produsului si eventualele cadouri care au insotit produsul respectiv. Prin etichete se intelege orice material scris, imprimat, litografiat, gravat sau ilustrat, care contine elemente de identificare a produsului si care insoteste produsul sau este aderent la ambalajul acestuia (de exemplu etichetele care ilustreaza clasa energetica de consum al produsului, etichetele care ilustreaza numele producatorului, etichetele care ilustreaza impactul asupra mediului, etc.).
- Clientului/Cumparatorului, atunci cand isi exercita dreptul de retragere din contract, trebuie sa returneze bunul in ambalajul original nedeteriorat, protejat prin infoliere cu folie din plastic sau ambalat intr-o alta cutie din carton si impreuna cu toate accesoriile acestuia si eventualele cadouri ce l-au insotit. Lipirea de etichete, taierea, ruperea sau orice alt mod de deterioarare a ambalajului original al produsului poate conduce la diminuarea valorii acestuia. Desfacerea ambalajului original al produsului prin tarierea sigiliilor cutiei, respectiv pe de-a lungul benzii adezive, in vederea deschiderii normale a cutiei sau taierea ambalajului din plastic (in caz ul produselor ce nu vin ambalate in cutie de carton), nu reprezinta o deteriorare a ambalajului.
- Pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a Bunurilor, Clientul/Cumparatorul trebuie sa le manipuleze si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic. In cazul deteriorarii produsului, FOGLIA isi rezerva dreptul de a compensa diminuarea valorii produsului rezultata din manipularea acestuia de catre Client/Cumparator, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor cu platile primite de la Client/Cumparator.Clientul/Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii Bunurilor care rezulta din manipulari altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii Bunurilor.
- Pentru transparenta si claritate, din pretul total al Bunului returnat, Vanzatorul poate retine o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii Bunului in proportie de 1%-100% din valoarea initiala a Bunului, dupa caz. Valorea finala fiind stabilita in functie de valoarea pieselor ce trebuie inlocuite si/sau a manoperei de reconditionare/igenizare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a produsului nou si valoarea de revanzare a produsului folosit. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicata catre Clientului/Cumparatorului ulterior recieptionarii, verificarii si evaluarii Bunurilor returnate.
- Nu se accepta produsele asupra carora au fost efectuate interventii neautorizate, cele care prezinta urme de uzura/folosire excesiva, zgarieturi, lovituri, socuri mecanice / electrice, produsele carora le lipsesc accesorii.
- Pentru a putea face dovada diminuarii valorii produselor ce a rezultat din actiunile Clientului/Cumparatorului (actiuni diferite de cele ce sunt necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor), la momentul primirii coletului de retur, Vanzatorul procedeaza verificarea manuala, in fata camerelor de luat vederi, integritatea si starea produselor returnate.
- Daca intervine retragerea din contract, toate platile primite de la cumparator, inclusiv costurile de livrare (cu exceptia costurilor suplimentare care rezulta din faptul ca s-a ales de catre client/cumparator o alta modalitate de livrare fata de livrarea standard propusa de FOGLIA) vor fi returnate in termen de 14 zile calendaristice din ziua in care FOGLIA a primit de la cumparator comunicarea privind retragerea din contract sau potrivit art. 10.12. din prezentele Termene și Condiții.
- Restituirea sumei reprezentand pretul bunului pentru care s-a exercitat dreptul de retragere poate fi amanata pana la momentul la care Vanzatorul primeste bunul/bunurile returnate sau pana la momentul la care Clientul/Cumparatorul furnizeaza Vanzatorului dovada ca a trimis bunul/bunurile inapoi, in functie de care termen este mai scurt.
- Costurile de transport platite pentru comanda vor fi restituite in cazul in care sunt returnate toate produsele comandate. In cazul este returnata doar o parte din produse, restituirea costurilor de transport initiale este exclusa.
- Vanzatorul va returna sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului prin metoda aleasa de Client/Cumparator, specificată în formularul de retur sau în declaratia neechivoca privind decizia sa de retragere.
Dispozitii legale
In conformitate cu dispozitiile art. 9 din OUG 34/2014, cumparatorul, nemultumit de performantele sau calitatea produsului, sau daca constata ca produsul nu corespunde cerintelor sale, are dreptul de a denunta unilateral contractul in termen de 14 zile calendaristice de la data primirii produsului si fără a suporta alte costuri decât cele de livrare a returului și eventualele costuri suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de Vânzător.
In cazul denuntarii contractului, produsul trebuie sa fie in starea de la vanzare, insotit de toate accesoriile, manualele de utilizare si eventualele softuri incluse, precum si certificatul de garantie (original), iar cutia acestuia sa nu fie deteriorata.
In conformitate cu prevederile art. 13 din OUG 34/2014 rambursarea sumelor achitate pe produs se va face in cel mult 14 zile de la data denuntarii contractuluI, clientul avand obligatia sa trimita coletul catre noi in termen de 14 zile de la data denuntarii contractului, in caz contrar putem amana restituirea contravalorii produselor achitate pana in momentul in care produsul ajunge fizic la noi.
Important
Nu fac obiectul denuntarii unilaterale a contractului produsele deteriorate sau care prezinta defectiuni din culpa cumparatorului, precum si cele care au fost desfacute ori ale caror piese au fost inlocuite si nici produsele nefunctionale care fac obiectul reparatiilor sau inlocuirii lor in baza garantiei.
Conform art. 16 din aceeasi ordonanta, sunt exceptate de la dreptul de returnare urmatoarele:
- produsele al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
- produsele executate dupa specificatiile consumatorului sau personalizate la cererea acestuia, precum si cele care prin natura lor nu pot fi returnate sau cele care se deterioreaza ori se degradeaza rapid;
- produsele confectionate la cererea consumatorului;
- furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protective a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator;